Silvia Beldiman a lansat volumul „Sophia


După romanele „Lucarna” și „Pusta” scriitoarea  Silvia Beldiman  revine  în spațiul  editorial cu o noua carte, romanul „Sophia” care fost lansat pe 16 decembrie, la ora 17:00, la Colegiul National „Aurel VScriitoarea-hunedoreanca-Silvia-Beldiman-si-a-lansat-ieri-volumul--Sofia-laicu”din Orăștie.

Silvia Beldiman a surprins cititorii și criticii cu o sensibilitate unică și autentică proză, putem spune puternică și personală. Romanul „Sophia”, care confirmă talentul narativ și amprenta stilistică originală pe care scriitoarea le aduce în proza românească.

Profesorul
universitar, poetul și criticul literar Mircea Bârsilă scria despre romanul „Sophia”         „Personajul principal al acestui roman este Maria: o profesoară a cărei tinereţe a fost distrusă de moartea iubitului ei (şi, respectiv, tatăl Sofiei), la revoluţia din ’89.

Maria, personajul narator, trăieşte, cu obsesia fericirii pierdute, într-o realitate tulbure în care trebuie să facă faţă atât potrivniciei propriului destin, cât şi feluritelor agresiuni din partea unor indivizi lipsiţi de scrupule  şi ale contextului socio-politic.

Rememorarea unor secvenţe fericite din anii când era alături de iubitul  ei Filip amplifică tendinţa de introvertire şi starea de anxietate a Mariei, generată şi întreţinută de incompatibilitatea sa morală cu mediul post-revoluţionar în care trăieşte.

Pe măsură ce obsesia trecutului ia înţelesul unui strigăt în pustie, Maria îşi concentrează toate energiile în vederea împlinirii – sociale şi afective – a fiicei sale Sophia (viitoare contesă de Naumur), având convingerea că în felul acesta va ieşi învingătoare din confruntarea cu soarta.

Introspecţia şi retrospecţia, observaţiile tăioase despre cei din jur şi despre viaţă, sub semnul unei legitime insurgenţe feminine, şi repetatele intrări şi ieşiri din labirintul interior au ca punct de convergenţă realizarea unei scriituri ,,nervoase’’ şi care oglindeşte, în regimul prozei de factură autenticistă,  sensibilitatea de excepţie a autoarei.”  (15/12/2012 HunedoaraMea.ro)

Nu știu cum să prezint această minunată lansare, așa că am să încerc un interviu imaginar cu cei ce au prezentat pe „Sophia” și autoarea acesteia.

Eu:Domnule Vladimir Brilinsky, ce știți despre „Sophia”?

  Vladimir Brilinsky: Acum câtva timp cu mulți dintre dumneavoastră alături, am plecat la un drum, un drum anevoios. Am ieșit la lumina zilei printr-o „Lucarna” și am început a merge, timp de aproape  doi ani prin „Pusta”, iar la capătului acelui drum am întâlnit-o pe „Sophia”, cea care se naște în astă seară sub ochii dumneavoastră.

Eu: Domnule Aurel Pantea sunteți președintele filialei Alba-Hunedoara a Uniunii Scriitorilor din României, cu se vede romanul Silviei Beldiman de la U.S.R.?

Aurel Pantea: „Sophia” a înscris-o pe autoare noastră definitiv în promoția scriitorilor, a romancierilor  post-belici, mai precis în generația ’80. Silvia Beldiman este membră a USR, filiala Alba-Hunedoara, fapt ce ne onorează, și dă în acest astfel  culoare și putere filialei noastre.

Eu: Domnule prof. dr. Gabriel Petric, de multă vreme o cunoașteți pe  „Sophia”?

  Gabriel Petric : Eu am avut privilegiul de a prezenta și anterioarele cărți ale romancierei Silvia Beldiman, citindu-o pe acesta (prima dată frugal, ca apoi să în recitesc mai atent), am descoperit la o latură latentă, a autoarei al cărui „prunc” tocmai îl sărbătorim,  despre cele scrise între copertele ce dau „Sofiei” suflet mai bine lăsăm cititorul să descopere, atrăgându-le  dintru  început atenția: „ le va plăcea ce vor citi.”

Eu: Doamnă Silvia Beldiman, cu câtă muncă  ați zămislit „Sofia”,

532457_498437376856885_1606347668_n

cu cât greu?

Silvia Beldiman: Am trăit o perioadă povarnică, viața-ți oferă și astfel de momente, astfel de timpi. Despre „Sophia” ce să vă spun, și doar că în momentul pregătiri ultime a textului pentru tipărire pur și simplu nu l-am mai avut, ce ziceți nu este destul? Dispăruse, mă pricep atât de bine la calculatoare încât am fost nevoită să apelez la specialiști în IT pentru al regăsi, apoi munca de al aduna laolaltă, ce am regăsit era sărit din pagină, amestecat și fără diacritice, cu ajutorul prietenilor l-am refăcut și sper din tot sufetul să vă bucurați de „Sophia” mea, acum a dumneavoastră!

    Aici închei imaginarul meu interviu luat pe viu de la lansare dorind „Sophiei” drum drept în viața cititorilor.

        Mă ’nclin, Dan Orghici

Lasă un răspuns

